Szkoda że nie jest tak mało filmów z elementami survivalu, które przedstawiały by mroczne wizje
post-apokaliptycznego świata z perspektywy zwyczajnego zjadacza chleba (bez Bradów Pitów i Bruce
Willisów ratujących świat).
Znacie jeszcze jakieś filmy tego typu, które moglibyście polecić?
http://www.filmweb.pl/film/Hell-2011-571310
http://www.filmweb.pl/film/Snowpiercer%3A+Arka+przysz%C5%82o%C5%9Bci-2013-649608
http://www.filmweb.pl/W.Strone.Slonca
http://www.moviepilot.de/movies/i-am-legend-2
http://www.filmweb.pl/28.Dni.Pozniej
http://www.filmweb.pl/film/Ksi%C4%99ga+ocalenia-2010-450356
Tylko 28 dni później. Reszta w żaden sposób nie przypomina i nie ma klimatu z DROGI.
Jedyna sprawa w tym filmie oprócz tego, że czasami jest nużący która mnie lekko zniesmaczyła to brak odpowiedzi na to, dlaczego ta apokalipsa miała miejsce. Z jakiej przyczyny.
No to prawda także sie zastanawiałem co spowodowało to wszystko ale może był taki zamysł autora nie wszytko przecież daje się logicznie wytłumaczyć mimo wszystko autor bardzo realistycznie niepokojaco pokazał życie w takim świecie.Dziwie się że ocena Filmwebu to
zaledwie dobry w swoim gatunku ten film wygrywa z wszystkimi mi znanymi jak np wychodzący w podobnym okresie Book of Eli itp.
Właśnie chciałem powiedzieć, że przy tym "Księga ocalenia" zyskuje co najmniej 1 gwiazdkę.
Myślę, że nie jest to wyjaśnione dlatego, że... "techniczna" strona zagłady nie była zbyt istotna. Ważna była istota totalnej zagłady.
Mnie osobiście bardzo podobała się koncepcja niewiedzy - w końcu, czy nie jest to prawdopodobne, że w takiej sytuacji moglibyśmy się nawet nie dowiedzieć, co konkretnie się stało? I co za różnica, bomba, meteoryt, katastrofa ekologiczna - pragmatycznie efekt ten sam.
Polecam książkę. Film z natury swojej rzeczy nie odda jej filozoficznego przekazu.
myślę, że bohaterowie nie wiedzieli co tak naprawdę się stało. my też nie. osobiście pozwoliło mi to lepiej poczuć grozę i beznadzieję sytuacji bohaterów.
Odpowiedź jest na samym początku. "Zegary stanęły o pierwszej siedemnaście, nastąpił długi błysk, a potem seria wstrząsów". Sam sobie to zinterpretuj. Są dwie opcje z czego jedna jest bardziej prawdopodobna.
Wedlug mnie istnieje wiele lepszych filmow o tematyce postapokaliptycznej niz "Droga". Oprocz na sile ciagnietego watku z kanibalami tworcy chcieli chyba pokazac, jak to ojciec stara sie ochronic syna za wszelka cene i to mialo wyroznic caly ten film. Jednak mnie osobiscie to nie przekonalo, a calosc oceniam jako wielka nude. Ot taka historia rozpaczonego ojca i niesamowicie wku*wiajacego placzliwego syna, ktorego sam bym zastrzelil przy pierwszej okazji :D
Nie jestem wielkim milosnikiem kina science-fiction, dlatego nie ma az tak "wiele" tych filmow, ktore mi sie podobaly. Jednak w mojej opinii lepsza byla "ksiega ocalenia" i "jestem legenda". Oczywiscie nie sa to juz historie z punktu widzenia zwyklego zjadacza chleba jak "droga" i maja elementy do ktorych szukajacy realizmu moga sie przyczepic, ale przypadly mi bardziej do gustu. A co do tego filmu to wedlug mnie mogl zostac lepiej zostac zrobiony, nic mnie tak nie denerwowalo jak proba ukazania wrazliwosci, milosci ojca do syna, nuzyly mnie te sceny placzliwosci i rozkminki, ze tatus kocha synka. Nastepnie wszystko zaczynalo sie od nowa. Sa na pewno ludzie, ktorym sie to podobalo i rozumiem, kazdy lubi co innego :)
Ah, szkoda, że już oglądałem. Lubię klimaty postapokaliptyczne a filmów tak mało w tej konwencji.
wtrącę się, jeśli można :). Filmów może mało, za to książek - od zatrzęsienia. Polecam "Metro" Głuchowskiego, majstersztyk! No i "Ostatni Brzeg" - i film i książkę.
O tak, książki zdecydowanie lepsze, Ostatniego brzegu nie czytałem. Za to Metro było świetne, obie części. Piknik też całkiem dobry. Książkowa wersja "Drogi" jest trochę ciekawsza, lecz film jest bardzo wierną ekranizacją. Bastion Kinga trochę przydługi. Może możesz polecić jeszcze inne książki w tym klimacie, takie, które Tobie przypadły do gustu. Trochę tego jest i nie wiem co warto wybrać :P
Uniwersum metra ogólnie polecam ("W Mrok", "Ku Światłu", "Korzenie Niebios", "Za Horyzont" itd), poza tym (troszkę dziwna, ale warto) "Kocia Kołyska" Vonneguta, "Dzień Tryfidów" obowiązkowo :), "World War Z" Maxa Brooksa (dużo ją różni od filmu), wreszcie "Nakręcana Dziewczyna", chociaż dołuje lekko... Te są moje ulubione:) Mam nadzieję, że pomogłam :)
Wybaczcie, że też się wtrącę XD
Mało znam filmów o tematyce post-apokaliptycznej, ale mam nadzieję, że słyszeliście o grze "The Last of Us". Ta oto wspaniała gra została zainspirowana "Drogą" i ma sobie tematykę survivalu, i utraty człowieczeństwa, ale ma przepiękną historię i wyraziste postaci (i nie są to bohaterowie ratujący świat tylko zwykli ludzie walczący o przetrwanie).
jestem legenda to bajka dla przedszkolakow, sorry, ale drodze to do piet nie dorasta. Ksiega ocalenia poza Denzelem jest przecietnym filmem, nie powiem, dosc przyjemnie sie oglada, ale nie wzbudza zadnych emocji, nie zostawia sladu po seansie, nie prowokuje do przemyslen, nie wku.rwia, nie doluje, nie powoduje bezsennosci i duzo innych rzeczy. Po prostu splywa jak woda po kaczce. Bo nie ten kaliber...
Niestety, niektórzy nie dorośli do myślenia na filmach, ale w naszych czasach nie można wymagać zbyt wiele od zwykłych ludzi :)
albo oczekują tylko rozrywki w stylu Rambo. Tazger najwyraźniej lubi efektowne bajki, bardziej zajmuje go dramat zewnętrzny, niż ten rozgrywajacy się wewnątrz bohaterów. Stąd ten film go znudził. Zobaczył w nim tylko jakiegoś ojca i płaczliwego synka, ktory go irytował. Idą gdzieś ciągle, chowają się, znowu idą, znowu się kryją... Nic się nie dzieje, no żeby choć jakies ufo nadleciało, albo Lord Vader pomachał świetlistym mieczem... a tu nic... zasnąć można :p
Ja także chciałbym usłyszeć o tych lepszych filmach bood 2009 roku troche mineło a na horyzoncie nic nie widze
witam, wiem że po latach ale http://www.filmweb.pl/film/These+Final+Hours-2013-678879 ten jest naprawdę dobry
Dziecko wystawione na traumatyczne przeżycia, stres i sytuacje, w których Ty zapewne byś się posral, płacze; dziwi Cię to? Ten film jest o ojcowskiej miłości, a za ostatnie zdanie powinieneś dostać profilaktycznie w pysk; piszę to jako ojciec.
Podpisuje się pod tym co napisałeś - jako matka. Najlepszy film postapo jaki ogladałam. Nie ma rozwałki, nie ma efektów, a są zwyczajni ludzie, ktorzy muszą sobie poradzić w takim strasznym świecie, prawdziwe emocje, prawdziwy strach. Zakończenie nieco bajkowe, ale chyba jakby było inne to miałabym problem z zaśnieciem przez kilka kolejnych nocy.
Za dużo się holiłudu naoglądał, dla niego fajną fabułą byłoby znalezienie przez ojca jakiejś superbroni, zabicie wszystkich kanibali i uratowanie świata, albo najlepiej założenie kolonii na innej planecie :D Popkornowcy tacy są.
Witam pana polecam to jeżeli nie widziałeś http://www.filmweb.pl/film/These+Final+Hours-2013-678879
gra The last of us i zapewniam ze to nie tylko gra;) inne post apo opowiesci przy tym arcydziele to bajki
Film jest wstrząsający. Bardzo ciężko było mi się pozbierać po jego obejrzeniu. Oglądam kino nastawione na tempo akcji, ale to coś skacze u mnie raz z oceny 3/10 na 9/10 do 10/10 włącznie. Filmu, który ma tak przytłaczający klimat nie ma. Troszeczkę możesz go dostać w "28 DNI PÓŹNIEJ"
"Filmu, który ma tak przytłaczający klimat nie ma"? To chyba nie widziałeś tego http://www.filmweb.pl/film/Threads-1984-128404
Dorzucam dla zainteresowanych tematyką post-apo. Najlepszym filmem tego typu jaki widziałem (bardziej film psychologiczny niż akcji) jest https://www.filmweb.pl/film/Z+jak+Zachariasz-2015-586153